การประยุกต์หลักและทฤษฎีเศรษฐศาสตร์เพื่อใช้ในด้านธุรกิจ ได้แก่ อุปสงค์และอุปทานสาหรับการตลาดต่าง ๆ การสารวจการตลาด และการพยากรณ์ทางธุรกิจ การวางแผนการผลิต การวิเคราะห์ต้นทุน การกำหนดราคา การตัดสินใจในการลงทุน และปัจจัยด้านเศรษฐศาสตร์มหภาคที่มีผลต่อการดำเนินธุรกิจ

            The application of principles and theories of economics in business includes objectives and constraints for various markets, market research and business forecasting, production planning, cost analysis, pricing strategies, investment decisions, and macroeconomic factors affecting business operations.

                    ความสำคัญของโลจิสติกส์และโซ่อุปทานระหว่างประเทศ บทบาทความสำคัญของการค้าเสรี ปัจจัยที่สำคัญและประโยชน์ของการทำ Global Sourcing พาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ ข้อมูลสารสนเทศที่เกี่ยวข้องในการจัดการโลจิสติกส์ระหว่างประเทศ

                    Important of international logistics and Supply Chain, important roles of free trade areas, important factors and benefits of global sourcing, electronic commerce, and information relates to international logistics management.

แนวคิดและหลักการปรับปรุงสมรรถนะของงานด้านโลจิสติกส์ รวมถึงลักษณะของระบบการวัดประสิทธิภาพที่ดี การประยุกต์ใช้เครื่องมือพื้นฐานในการปรับปรุงสมรรถนะและวัดประสิทธิภาพในงานด้านโลจิสติกส์โดยรวม เช่น เครื่องมือการวิเคราะห์กระบวนการ การวิเคราะห์เชิงสถิติ บาลานซ์สกอร์การ์ด โลจิสติกส์สกอร์การ์ด รวมถึงการเปลี่ยนประยุกต์เพื่อความเป็นเลิศ ต้นทุนกิจกรรมทางบัญชี เป็นต้น ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อการปรับปรุงสมรรถนะและการนำเอาตัวชี้วัดมาประยุกต์เพื่อสร้างและจัดการงานด้านโลจิสติกส์อย่างเป็นระบบ

                    Concepts and principles of competency adjustment in logistics. Character of good performance measurement, application of basic equipment to improve performance and overall logistics efficiency measurement; e.g. process analysis tools, statistical analysis, Balance Score Card, Logistics Score Card. Application for best practice, accounting costs, factors affecting performance improvement and application of measuring indicators to create and manage logistics tasks.

           ความสำคัญของการประกันภัยในงานด้านโลจิสติกส์ การประกันความเสียหายแก่ยานพาหนะในการขนส่ง และทรัพย์สินหรือสินค้าที่อยู่ในระหว่างการขนส่ง ประเภทของการประกันภัยในงานด้านโลจิสติกส์แบบต่างๆ เอกสารที่เกี่ยวข้องกับการประกันภัยในงานด้านโลจิสติกส์ ผู้ที่เกี่ยวข้องในในสัญญาประกันภัย ภัยที่เกิดจากประเภทของการขนส่ง สาเหตุความเสียหายของสินค้า กรณีศึกษาต่างๆ ที่เกี่ยวกับการประกันภัยในงานด้านโลจิสติกส์ รวมถึงประโยชน์จากการประกันภัยในงานด้านโลจิสติกส์

          The importance of insurance in logistics includes coverage for damage to transportation vehicles, goods in transit, and various types of logistics insurance. It encompasses documents related to logistics insurance, parties involved in insurance contracts, risks arising from transportation types, causes of goods damage, case studies related to logistics insurance, and benefits from logistics insurance.


          แนวคิดและหลักการปรับปรุงสมรรถนะของงานด้านโลจิสติกส์ รวมถึงลักษณะของระบบการวัดประสิทธิภาพที่ดี การประยุกต์ใช้เครื่องมือพื้นฐานในการปรับปรุงสมรรถนะและวัดประสิทธิภาพในงานด้านโลจิสติกส์โดยรวม เช่น เครื่องมือการวิเคราะห์กระบวนการ การวิเคราะห์เชิงสถิติ บาลานซ์สกอร์การ์ด โลจิสติกส์สกอร์การ์ด รวมถึงการเปลี่ยนประยุกต์เพื่อความเป็นเลิศ ต้นทุนกิจกรรมทางบัญชี เป็นต้น ปัจจัยที่มีผลกระทบต่อการปรับปรุงสมรรถนะและการนำเอาตัวชี้วัดมาประยุกต์เพื่อสร้างและจัดการงานด้านโลจิสติกส์อย่างเป็นระบบ

          Concepts and principles of competency adjustment in logistics. Character of good performance measurement, application of basic equipment to improve performance and overall logistics efficiency measurement; e.g. process analysis tools, statistical analysis, Balance Score Card, Logistics Score Card. Application for best practice, accounting costs, factors affecting performance improvement and application of measuring indicators to create and manage logistics tasks.


          ความสำคัญของโลจิสติกส์และโซ่อุปทานระหว่างประเทศ บทบาทความสำคัญของการค้าเสรี ปัจจัยที่สำคัญและประโยชน์ของการทำ Global Sourcing พาณิชย์อิเล็กทรอนิคส์ ข้อมูลสารสนเทศที่เกี่ยวข้องในการจัดการโลจิสติกส์ระหว่างประเทศ

          Important of international logistics and Supply Chain, important roles of free trade areas, important factors and benefits of global sourcing, electronic commerce, and information relates to international logistics management.


              การประยุกต์หลักและทฤษฎีเศรษฐศาสตร์เพื่อใช้ในด้านธุรกิจ ได้แก่ อุปสงค์และอุปทานสาหรับการตลาดต่าง ๆ การสารวจการตลาด และการพยากรณ์ทางธุรกิจ การวางแผนการผลิต การวิเคราะห์ต้นทุน การกำหนดราคา การตัดสินใจในการลงทุน และปัจจัยด้านเศรษฐศาสตร์มหภาคที่มีผลต่อการดำเนินธุรกิจ

(ภาษาไทย) ศึกษาแนวคิดพื้นฐานและหน้าที่ทางการตลาด สภาพแวดล้อมทางการตลาด ระบบข้อมูลทางการตลาดและการวิจัยการตลาด พฤติกรรมผู้บริโภค การแบ่งส่วนตลาด การเลือกตลาดเป้าหมาย การวางตำแหน่งผลิตภัณฑ์ การบริหารผลิตภัณฑ์ การตั้งราคา ช่องทางการจัดจำหน่ายและการกระจายสินค้า การส่งเสริมการตลาด การตลาดเพื่อสังคม การตลาดระดับโลก การวางแผนและการบริหารการตลาดอย่างมีจรรยาบรรณ

(ภาษาอังกฤษ) Learn basic concepts and marketing functions. Marketing environment information systems, marketing and market research. customer behavior Market Segmentation Selecting  a  target  market Product  positioning  Product management,  pricing,  distribution  channels  and  product  distribution. Promotion Social Marketing Global Marketing Planning and execution of marketing ethics.


(ภาษาไทย) แนวคิดทฤษฎีองค์กร ลักษณะโครงสร้างขององค์กรธุรกิจทั่วไป  ขอบข่ายการศึกษาองค์กรและองค์ประกอบในด้านโครงสร้าง วัฒนธรรม และสิ่ งแวดล้อมขององค์กร การออกแบบองค์กร  การวางแผน  การจัดสายงาน หลักเกณฑ์ และ แนวความคิดในการจัดตั้งองค์กร แนวคิดด้านการจัดการและกระบวนการจัดการ เทคนิคการจัดการสมัยใหม่ เพื่อการบรรลุถึงประสิทธิภาพ ประสิทธิผล และความประหยัด

(ภาษาอังกฤษ) Concept of organization theories, structures of general business organization, organization study frameworks, and organizational culture and environment structures. Organization design, planning, departmentalization. Criteria and concepts in organizational set-up, concepts of management and management procedures. Modern management techniques to reach efficiency, effectiveness, and economy.