จัดอภิปรายการกำหนดนโยบายของธุรกิจการจัดการโลจิสติกส์ วางแผนกลยุทธ์ใน การดำเนินงานขององค์การโดยการวิเคราะห์สภาพแวดล้อมต่างๆ ทั้งสภาพแวดล้อมทางเศรษฐกิจ สังคม การเมือง การตลาด การเงิน เทคโนโลยีตลอดจนวิธีการดำเนินงานขององค์การประเภทต่างๆ เพื่อใช้ในการ วิเคราะห์ถึงปัญหาและแนวทางในการด าเนินกลยุทธ์โดยใช้กรณีศึกษา และวิเคราะห์จากบทความทางวิชาการ ตลอดจนการศึกษาดูงานและฟังบรรยายพิเศษจากผู้ทรงคุณวุฒิหรือผู้ประสบการณ์ตรง

             Setting up debates on policy specification of logistics management business, strategic planning for organization operation by analysing environments; including environment in economics, social, political, marketing, accounting, technology, as well as operations of different organizations; for analysing problems and strategy processing guidelines, acquired from case studies and analyse from academic literatures, as well as study visits and keynote lectures from knowledgeable or experienced persons.